Stel je eens voor dat jouw ideale klant zich zelf zou aanmelden op jouw mailinglijst. Dat kan! Hiervoor heb je een onweerstaanbare leadmagneet nodig.
“Een leadmagneet is onweerstaanbare en waardevolle informatie die je weggeeft
in ruil voor contactgegevens van jouw ideale doelgroep”
De tijd dat bezoekers van je website zichzelf aanmelden is voorbij, nu moet je daar iets voor in ruil geven. Een leadmagneet is specifiek, waardevol, direct te krijgen en direct bruikbaar en zorgt ervoor dat je bezoeker geholpen wordt met een relevant probleem.
Een leadmagneet hoeft niet lang en complex te zijn, maar wel zinvol voor deze die je wil bereiken. Dat betekent dat je de juiste doelgroep moet aanspreken en dat je met de juiste oplossing het juiste probleem moet aanpakken. Slaag je daar in en krijg je in ruil contactgegevens om blijvend met jouw ideale doelgroep te communiceren, dan ben je een winnaar!
Gebruik een leadmagneet om je expertise te tonen en je business te positioneren zodat je leads ook klanten worden. Dit kan onder eender welke vorm: een e-book, een gratis webinar, een stukje online cursus, een instructiefilmpje, een toolkit, gratis consult, een demoversie software, een kortingscoupon, enz. Zorg er alleen voor dat je weggeefcadeau aansluit bij je boodschap en je doelgroep.
Een pakkende titel en een opvallend design zorgen ervoor dat de bezoeker van je website op de leadmagneet klikt. Maak duidelijk wat je weggeeft en maak het zo realistisch mogelijk ook al is het in digitale vorm. Etaleer jouw leadmagneet centraal op je website, duidelijk en prominent aanwezig. Door de url van de pagina van jouw leadmagneet te delen op social media en te promoten naar de juiste doelgroep, trek je nieuwe leads naar je website en laat je de leadmagneet het werk doen, nl jouw mailinglijst exponentieel laten groeien!