Een oester kan me altijd bekoren. Daarom bestelde ik onlangs een mandje bijzondere Gillardeau oesters, dat me nog meer zou verrassen dan ik dacht. Want naast de oester van superieure kwaliteit, is ook hun marketing om de vingers van af te likken. Heerlijk subtiel en toch luxueus. Eerlijk en verfijnd. Ontdek hier hoe je met een oester aan storytelling doet. En laat je inspireren om jouw verhaal ook via jouw producten te vertellen.
Vereeuwig je merk op je product
Gillardeau oesters zijn uniek. Hun verhaal start in de jaren ‘40 en kreeg in 1978 de wending richting het verhaal dat nu nog steeds plaatsvindt. Gérald Gillardeau, de derde generatie binnen de oesterzaak, nam op dat moment een beslissing die de toekomst van het bedrijf zou bepalen. Hij gebruikte de kennis van zijn voorouders om gespecialiseerde oesters te kweken volgens traditionele methodes. Het resultaat is fenomenaal. Pas na een proces van bijna 4 jaar komt de oester op je bord. En dat laat zich smaken en voelen. De textuur is uniek. De smaak is onovertroffen.
Maar hoe weet je nu of je een authentieke Gillardeau oester te pakken hebt? Daar vonden ze iets subliems op. De kenmerkende ‘G’ wordt met laser in de schelp gegraveerd. Op elke oester die ze uit het water halen. Wat nog straffer is, is dat die ‘G’ zoveel meer uitstraalt dan enkel een logo.
Je voelt de trots waarmee ze hun product de wereld in sturen. Je voelt het belang van authenticiteit als kernwaarde in deze onderneming aan. Je voelt hun fierheid op het proces waarmee ze deze oesters kweken aan.
Die ene enkele letter vertelt het volledige verhaal. Hoe mooi zou het zijn om dat zelf ook te bereiken met jouw producten.
De persoonlijke touch maakt het af
De gegraveerde ‘G’ is niet het enige wat me beroerde. Want bij de oesters zat ook een kaartje. Op dat kaartje staat een dame die je recht in de ogen kijkt, in werkkledij met oesters in de hand. De bijhorende tekst vertelt me dat deze dame Jessica heet en dat zij mijn pakket oesters samengesteld heeft.
Een prachtig gebaar met een tweeledige boodschap:
- Jij bent als klant niet zomaar een nummer. Jij bent de reden waarom Jessica haar werkt graag doet.
- Jessica is als medewerker niet zomaar een nummer. Ze is onmisbaar in het bedrijf. Haar werk is van onschatbare waarde voor het bedrijf én de klant.
Om dan toch wat marketingtermen te noemen: qua customer intimacy en employer branding kan dit tellen.
Met het verhaal van deze bijzondere oester wil ik je vooral inspireren om ook jouw producten te laten vertellen waar je voor staat.
Heb je hulp nodig om deze inspiratie te vinden en een even sterk verhaal als de Gillardeau oester te vertellen? Contacteer ons nu.