Krijg je al het koude zweet als je spelletjes als Stratego hoort vallen bij de familiale brainstorm van zaterdagavondactiviteiten? Denk je dat strategisch inzicht je niet gegeven is? Is Stratego niets voor jou? Marketingstrategie wel! Je bent geen generaal die de oorlog verklaart aan andere landen en zijn troepen strategisch weet te plaatsen. Je gaat af op je buikgevoel en dat heeft je nog maar zelden in de steek gelaten. Je onderneming draait goed en je kan je passie voor jouw business overdragen op je klanten en medewerkers.
Groeien met de juiste marketingstrategie
Het gaat goed met je zaak. Dat is goed nieuws. Heb je al eens gedacht aan wat er nog allemaal mogelijk is? Je klantenbestand kan best wel nog groeien. Maar hoe bereik je die nieuwe klanten? Je zit al even in je hoofd met een nieuw product of een nieuwe dienst. Maar hoe neem je dat er nog eens bij?
Tijd om alles eens goed in kaart te brengen. Dit opent zeker en vast nieuwe perspectieven. Ontdek dat marketingstrategie – én misschien ook Stratego – wel degelijk iets is voor jou.
– Bepaal je doelgroepen
Net zoals je bij Stratego je sterkste stukken op strategische plekken plaatst, kies je voor jouw marketing een specifieke doelgroep om te bereiken. Het is als het onthullen van je geheime nummer in Stratego, behalve dat je hiermee geen bommen ontwijkt, maar wel de juiste klanten aantrekt!
– Kies je positionering
De Maarschalk is het machtigste stuk in Stratego. Jouw positionering in marketing is net zo cruciaal. Laat zien waarom jouw product of dienst de absolute nummer één is. Kortom, de Maarschalk van je markt. Maak je klaar om indruk te maken!
– Breng je Unique Selling Proposition (USP) naar buiten
De Stratego Spion is sluw en onderscheidt zich door anderen te verslaan. Jouw USP is als dat spionnetje. Het speciale iets dat jou onderscheidt van de rest. Of je nu sneller, beter of goedkoper bent. Je moet jouw USP laten glinsteren.
– Kies je marketingkanalen
In Stratego bewegen de Verkenners snel over het bord om informatie te verzamelen. Kies dus ook slimme kanalen om je boodschap te verspreiden en je doelgroep te bereiken. Of het nu social media, contentmarketing of offline reclame is. Zorg dat je de juiste stappen zet.
– Scoor met creatieve content
Verkenners ontdekken in Stratego cruciale informatie. Voor jou gaat dit over het samenstellen van creatieve content. Dat is jouw manier om de harten van je publiek te veroveren. Of het nu grappige quotes, boeiende verhalen of intrigerende video’s zijn. Laat je creativiteit de vrije loop.
– Meten, analyseren en aanpassen
In Stratego moet je constant je strategie aanpassen op basis van de bewegingen van je tegenstander. Zo ook in marketing, waar je voortdurend moet meten en analyseren wat werkt en wat niet. Pas je strategie aan op basis van die inzichten en word een meesterstrateeg.
– Merkbekendheid als ultieme doel
Het ultieme doel in Stratego is de vlag van je tegenstander veroveren. Jouw succesvolle marketingstrategie leid je naar een grotere merkbekendheid en een groeiende klantenkring. Laat je vlag trots wapperen terwijl je je overwinning viert!
Een goede marketingstrategie is dus als een doordacht potje Stratego. Zet je stukken op het bord van de markt, wees tactisch en strategisch. En vier jouw overwinning!
Ga volop voor die overwinning! Roep de hulp in van AVG Marketing Support.