Het einde van het jaar komt stilletjes aan in zicht. Nog geen haar op je hoofd die daaraan dacht? Toch gaan we die donkere, kille periode tegemoet die tegelijk verwarmd wordt door gezelligheid en samen-zijn. Het moment waarbij iedereen spontaan begint te delen en te geven. Niet alleen onder vrienden en familie, maar ook in je zaak.
Ondernemen is delen
Je moet al van een andere planeet komen om nog nooit over ‘de warmste week’ gehoord te hebben. En ja hoor, ook dit jaar hebben we zo’n week. Stom, want die valt nu net in die druk-druk-drukke eindejaarsperiode en ja, dan zijn we zo druk bezig met het binnenhalen van die laatste klant voor dit jaar en die belangrijke investering die we er nog moeten doorkrijgen en de uitbetaling van de eindejaarspremies en …
We vergeten dat er in de wereld, en heel dicht bij ons, organisaties en mensen zijn die elke dag in de weer zijn om, met beperkte middelen en veel vrijwillig, ongelooflijk mooie dingen te doen.
Breng ‘de warmste week’ naar jouw onderneming. Wat kan jij, wat kunnen jouw medewerkers en jouw klanten doen om een steentje bij te dragen? Kies er een thema uit die je belangrijk vindt, die je nauw aan het hart ligt, waarmee je eventueel al in aanraking bent gekomen. Deel dat verhaal in je communicatie en vertel wat jij met je onderneming doet. Groots of kleiner, maakt niet uit. Je zet op een positieve manier je business in de wereld. Ja, ook dat is marketing.
Ik, samen met de onderneming van mijn man, schenk elk jaar het budget van drukwerk en verzendingskosten van de traditionele nieuwjaarswensen aan het kinderkankerfonds. Ook dit jaar spenderen we die centen graag aan een verzoekplaatje op Studio Brussel. Een suggestie mag gemaild worden naar dewarmsteweek@avg-support.be.
Ondernemen is geven
Als ondernemer geef je het hele jaar door het beste van jezelf, maar wanneer gaf je écht iets? Je weet het vast nog en je weet ook hoe hartverwarmend dat was. Geef geen kleffe gadgets, maar een origineel en doordacht geschenk aan zij die het afgelopen jaar hebben bijgedragen tot je succes. Dat zijn uiteraard je klanten, maar vergeet ook je medewerkers, je freelancers en leveranciers niet. Iedereen vindt echte erkenning en waardering fijn.
Je geschenk hoeft niet groot of duur te zijn. Wees origineel en vergeet je branding niet. Wedden dat je positieve reacties en bedankjes krijgt? Delen op social media mag zeker..
Heb je geen idee welk origineel cadeau je dit jaar weer uit je mouw moet schudden? Laat me weten wanneer ik je mag bellen voor een brainstorm-babbel.
Hou je het liever bij de traditionele e-mail wensen? Lees dan hier mijn tips.