In heel wat Vlaamse ondernemingen wordt de marketing nog door de zaakvoerder zelf uitgevoerd of doet een medewerker deze taak erbij. Hoewel ondernemers vaak snakken naar gespecialiseerde marketing ondersteuning, hebben ze schrik om de stap te wagen. Deze 3 redenen om je van jouw ‘outsource-allergie’ af te helpen.
Ontzorgen
Omdat marketing een constant proces is, vergt de opvolging ervan heel veel energie en tijd. Laat u ontzorgen door uw marketing uit te besteden. Hierdoor heb je als ondernemer meer tijd voor datgene waar je goed in bent of komt er meer tijd vrij voor de leuke dingen in het leven.
Gebrek aan capaciteit en mankracht
Een tweede belangrijke reden om uw marketing uit te besteden, is een (tijdelijk) tekort aan capaciteit en mankracht inhouse. Juist wanneer ondernemingen willen groeien en uitbreiden, maar daar op dat moment nog niet de capaciteit, de kennis en de expertise voor hebben, kan outsourcing uitkomst bieden. Ga het zelf maar eens na … hoeveel marketingkennis heb jij in huis?
Kostenbesparing
Wellicht één van de belangrijkste redenen van uitbesteden is de besparing in directe en indirecte kosten. Onder de directe kosten vallen de aanwerving van medewerkers en de daaraan gebonden lonen en extralegale voordelen. Indirecte besparingen zijn vaak mogelijk doordat de onderneming zich terug kan focussen op zijn kernactiviteiten. De ondernemer kan zich concentreren op andere zakelijke kwesties terwijl zijn marketing acties opgevolgd worden door externe deskundigen.
Afhankelijk van je wensen betaal je bij een externe marketing dienstverlening voor de uren die je nodig hebt. Reken dan ook mee dat je met een professionele aanpak meer rendement behaalt op je acties en een hogere productiviteit hebt, dan is de overweging wellicht snel gemaakt.